+ Reply to Thread
Page 1 of 5 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 74

Thread: Radoodar2/ Walka z wadą kręgosłupa.

  1. #1

    Radoodar2/ Walka z wadą kręgosłupa.

    Witam wszystkich forumowiczw.


    Kilka informacji o mnie:

    1. Staż treningowy:
    czerwiec 2009 - styczeń 2012. Od tamtej pory zaczęły się ble plecw, z perspektywy czasu chyba mnie to uratowało, ale szczegly poniżej.

    2. Wymiary:

    Wiek 20 lat

    Waga: 80

    Wzrost: 183

    Klata: ~ 105

    Biceps: 37

    Udo: 58

    Łydka: 36

    Pas: 82

    3. Osiągi siłowe :

    Trudno powiedzieć. Podaję moje maxy, ktre były robione techniką taką jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=odXSXA0CNG4&feature=plcp . Jest to mj trening z lipca tego roku, wtedy jeszcze nie zwracałem uwagi na technikę.

    Martwy: 160kg / 155kg x 5
    Przysiad pełen: 101kg x 4
    Ławka: 115 kg

    4. Problemy zdrowotne:

    * Skolioza (niewielka)
    * Skręcona miednica ( prawa część ustawiona wyżej i bardziej do tyłu)
    * Prawy bark niżej, pozornie krtsza prawa noga
    * Dyslordoza czyli spłycenie lordozy lędźwiowej (diagnoza z marca br. więc mogło się coś zmienić)
    * Prawy obojczy i prawa częśc mostak wysunięte do przodu
    * Kolano (nie wiem jak to nazwać. prawe kolano tak jakby mniej się prostuje)

    Załączam RTG z października tego roku:

    http://imageshack.us/photo/my-images/708/plecki.png/

    5. Dieta:

    Stosowałem LG, ale z niezbyt dobrym skutkiem, ponieważ ciężko mi było jeść w 8-10h ponad 4k kcal. Z dieta na razie poczekam, mam ważniejsze problemy.

    6. Trening:

    Nie wiem do tej pory na 100% jakie ćwiczena mogę wykonywać z tymi wadami, szczegły w następnym punkcie.

    7. Trochę historii, w sumie najważniejszy z punktw.

    Swoją przygodę z siłownią zacząłem dokładnie w listopadzie 2008 roku, ale tego do stażu nie wliczam. Mj trening trwał do początkw stycznia 2009. Dieta i trening wtedy wiadomo jak każdy początkujący, czyli zero jakiejkolwiek wiedzy. Na poważnie (tak przynajmniej myślałem do czasu kiedy odwiedziłem po raz pierwszy tę stronę) zająłem się treningami i dietą w czerwcu 2009. Ułożyłem wtedy 4 dniowy Split (nogi olewałem) i staralem się jeść 7 posiłkw dziennie bogatych w białko. I tak to trwało i trwało sobie do lipca roku 2011. Wtedy znalazłem w Internecie trening 5x5. Wprowadziłem do planu Martwy Ciąg i Przysiad. Już wtedy gdy wszedłem na wysokie ciężary plecy zaczęły się odzywać (bl w krzyżu). Jednak nie przejmowałem się tym zbytnio. Dowalałem ciężary nie patrząc na technikę ( ktra była fatalna duzo gorsza niż na filmiku załączonym w pkt. 3). W grudniu objawy się nasiliły. Doszedł bl między łopatkami, w krzyżu się nasilił. Wtedy już troche się przestraszyłem więc odwiedziłem lekarza rodzinnego. Powiedział, że ble są powodem zbyt dużego wysiłku , zapisał lek na rozluźnienie mięsni i tyle. Bolało nadal więc dał z ogromną łaską skierowanie na RTG lędźwiowego. Wyszło, że mam dyslordoze i boczne skrzywienie. Dostałem więc skierowanie do ortopedy, a że trzeba czekać pl roku poszedłem prywatnie. Elegancko ubrany pan doktor, z grobową miną obejrzał mnie i stwierdził, to co miałem w opisie RTG. Zapłaciłem 150 zł za nic. Olałem więc sprawę i ćwiczyłem dalej , ale nieregularnie. Ostatecznie od lipca 2012, odbyło się tylko kilka treningw. W miedzyczasie spotkałem się jeszcze z fizjo i ortopedą. Państwowo. Może lepiej nie będę pisał jak mnie potraktowano bo to było żałosne. Nigdy więcej nie skorzystam z państwowych placwek. Po tym incydencie olałem wszystko.

    Dopiero 2 miesiace temu znw postanowiłem się wziąć za siebie. Odwiedziłem fizjoterapeute prywatnie. Potwierdził moje wcześniejsze podejrzenia, że asymetryczna miednica powoduje pozorne skrcenie prawej nogi, a to z kolei skolioze. Opadnięty bark jest oczywiście też następstwem tego.
    Dostałem 4 ćwiczenia ktre miały ustawić miednicę na swoje miejsce w czasie 3-4 tygodnie. (rozciąganie czworogłowych uda oraz przewodzicieli). Minęło 2 msc i trudno powiedzieć czy pomogło. Zrobiłem kontrolne RTG, wyszło że prawa częśc miednicy jest 0.5 cm wyżej. Na RTG z marca rżnica była większa. Prawa częśc miednicy jest rwnież przesunięta do tyłu, i tu jestem pewien że nie ma żadnej poprawy.


    Zakładam ten dziennik, żeby już nie popełniać błedw . Chcę rozpocząc porządny trening i rehabilitacje, ktra chodź trochę postawi mnie na nogi. Możecie więc potraktować mnie jako początkującego, ktry chce na nowo sięuczyć. Techniki, diety, wszystkiego. Mam do was więc kilka pytan:

    a) O co spytać fizjoterapeute do ktrego się wybieram ? Może ktoś zna dobrego specjalistę z okolic Warszawy? (słyszałem coś o mobilności barkw, staww skokowych, bioder, - prosiłbym o szersze wytłumaczenie). Nie chcę niczego pominąc.
    b) Czy ktoś posiadał/posiada wady podobne do moich, i wie jak z tym walczyć?
    c) Jakich ćwiczen unikać?
    d) Na forum często pojawia się określenie Upper-body rehab i Lower-body rehab. Czy ma to związek z zbyt małym zakresem ruchu w MC SQ? Czy po zrobieniu tego zakres się zwiększy? Mogę dostać link z jakimś filmikiem?
    e) W przysiadzie ciężko mi dojśc nawet do poziomu rwnoległości bez podwinięcia ogona. Jak to zmienic?( Nie wiem czy ma to związek z problemem, ale mięsnie dwugłowe mam raczej dobrze rozciągnięte, potrafie dotknąc glowa kolan bez żadnych problemw)

    To raczej wszystko co chciałbym wiedziec, będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mi pomoże.

  2. #2
    odświeżam , bardzo proszę kogoś kto zna się na rzeczy o odpowiedz na te kilka pytań, szczeglnie pierwsze. Chciałbym w przyszłym tygodniu wybrac się do fizjo , ale nie wiem jak mam z nim rozmawiać ..

  3. #3
    odwieżam raz jeszcze ;(

  4. #4
    Asekuranta na wyc. to masz wspaniałego Ci powiem ;D. Ręce zaplecione i "pilnujemy"

    Co do pytań: 1) Powiem szczerze, że za bardzo nie miałem z tym za dużo wsplnego, ale wydaje mi się, że jak dasz mu RTG i powiesz, jakie wady u Ciebie występują to on zrobi swoje i poda Ci ćwiczenia korekcyjne, w najlepszym wypadku

    2) W takim wypadku myślę, że tylko specjaliści (czyt. fizjoterapeuci) są w stanie Ci pomc. Przeglądając internet i szukając rozwiązania to raczej nic z tego nie będzie

    wrzuć jakieś fotki

  5. #5

  6. #6
    Dzięki za odpowiedzi.

    Byłem u osteopaty ktry odblokował mi staw krzyżowo biodrowy i kilka kręgw. Miednica więc jest juz na rwnym poziomie. Teraz będę rozciągał stronę wklęsłą skrzywienia, a drugą wzmacniał.
    Osteopata mwił do tego, że wszystko w sensie mechanicznym dobrze pracuje, wszystkie te wady ktre mam to wina mięsni. Mwił, że najlepiej iść na basen, bo tam wszystkie mięsnie są uzywane, a tak normalnie ćwiczeniamy trudno oceniać ktre są wszystkiemu winne.

    Szczerze mwiąc, wyglądał na w miarę ogarniętego gościa, napewno zrobił najwięcej z wszystkich lekarzy u ktrych byłem a było ich 6 bodajże.

    Jeszcze pytanie odnośnie pstrykania i blu między łopatkami. Czy może to być wina osłabienia tych mięśni?

  7. #7
    Witam.
    Odwiedziłem dzis fizjo polecanego przez Booldoka. Naprawde swietny specjalista, pierwszy lekarz jaki znał sie na technice ćwiczeń.
    Z tego co zbadalismy wynikło:
    - płaskostopie
    - ble w okolicy krzyża , ktre miewałem od dawna. Ja stawiałem na podraznione więzadła, on powiedział , że to raczej idze od podrażnionego korzenia w stawie międzykręgowych L5S1.
    - przykurczony MM biodrowo-lędźwiowy
    - skręcona miednica

    Fizjo od razu zauważyl problem ze stopami, mwił że niefajnie to wygląda. Dostałem na to kilka ćwiczeń .
    Odblokował kilka staww kręgoslupa ktre znw sie zablokowały.
    Dał ćwiczenia na wzmocnienia brzucha, żeby chronić i pozbyc sie blu l5 s1.
    Dostałem rwnież ćwiczenia na rozciągnie biodrowo-lędźwiowego.

    Początkowo troche mnie przeraziło , że ta zwężona przestrzeń l5s1 daje o sobie znać. Jednak po wzmocnieni brzucha powinno przestać. Fizjo mwil, że sam ma kilka przepuklin, czy wypuklin, nie pamiętam, i to nie przeszkadza w ćwiczeniach, poprostu trzeba uważać na technikę, żeby sie to nie pogarszało.

    Oglnie polecam tego Pana, moge podac namiary jak ktos chce

  8. #8
    Cześć. Wracam po długiej przerwie, męczeniu się z kontuzjami kręgosłupa oraz depresją związaną z blami.

    Jak to wygląda na dzień dzisiejszy:

    Wiek: 21 lat
    Wzrost: 183 cm
    Waga: 73-4 kg
    Pas: 76 cm

    Reszta nie ważna narazie.

    Dieta:
    Zastanawiam się narazie. Obecnie stosuję typowe paleo z małą ilością ww. Białko około 2,5-3g. T - 3-3,5g. WW- 1g. Sporo warzyw i owocw. Jednak waga ani rusz.

    Od tygodnia lecę planem dla początkujących z tematu "roczny cykl treningowy dla początkującego". Obecnie 1 Faza.

    Co do wad postawy to:
    dyslorodza lędźwiowa czyli płaskie plecy (przykurcz dwugłowych, mm brzucha najsilniejszym ogniwem, miednica w tyłopochyleniu)
    - dyslordoza szyjna
    - stopy płasko-koślawe (duża wada)
    - kolana szpotawe
    - bajzer w biodrach - prawa strona ustawiona trochę wyżej
    - skolioza
    - zrotowana łopatka (najszerszy prawy przykurczony)

    Robię program rehab 1 po treningu + dużo rozciągania na powyższe wady.

    Zdjęcia postaram się dodać jeszcze dziś. Filmiki na najbliższym treningu też zostaną nagrane.

    Liczę , że ktoś czasem zajży, bo forum jest najlepsze w Pl a niestety aktywnośc niewielka

    (dodam, że mam 2 konta założone na forum - radoodar2 i erjot)
    Last edited by erjot; July 16th, 2014 at 22:00.

  9. #9

  10. #10
    drążek - widać, że rozpinasz łopatki przed dobiciem do klatki (okrągłe plecy się robią).

    wiosło - pomagasz sobie ruchem bioder i to przy małym ciężarku.

    resztę pźniej bo muszę iść teraz, no chyba, że ktoś inny oceni.

    oglnie to te dwa filmy, ktre obejrzałem, ciężko oceniać - za daleko stoisz.

  11. #11
    Wg mnie przysiad technicznie jest ok, chociaż osobiście uważam że low bar squat to chyba najbardziej gwniana wersja siadw.

  12. #12
    Hmm nie sadzilem ze w podciaganiu na końcu rozluźniam retrakcję. Być może to oslabione rotatory

    Piotrek, możesz bardziej rozwinąć swoja myśl?

  13. #13
    a mozesz dac filmik z nieco mniejszej odleglosci? Ja tam widze rozluznienie, nie jest jakies duze, ale jest. Mi pomoglo porzucenie drązka na jakis czas i zajecie sie ostro inverted row - gdy wrocilem do drązka, wchodził miodzio.

    A opinia o low bar squacie powaznie mnie zirytowała...

  14. #14
    Sprbuję nagrać z czyjąś pomocą. Ten filmik jest z przed kilku msc więc może teraz jest lepiej. Nie robiłem dawno podciągania bo w planie dla początkującego jest dopiero w fazie II.

    Też wydaje mi się, że każdy robi przysiad jak mu lepiej i taki na jaki jego ciało mu pozwala. W moim siadzie ciężko mi ytrzymać mocno pionową postawę. Napewno prostowniki i czworogłowe mam osłabione, posladkowy wielki też działa jakoś dziwnie. Wydaje mi się , że pośladkowy średni przejmuje w początkowej fazie funcję wielkiego. Bo np w pressie napinam tylko średni, wielki jest taki luźny. Dopiero np w mc czy siadach po kilkunastu-kilkudziesięciu stopniach pochyłu tułowia włącza się i pośladkowy wielki. To normalne?

    Przysiad przedni robię dużo niżej z zachowaniem techniki. Celem jest pełen przysiad - nieważne czy tylni czy przedni, chodzi mi o to, że ludzie pierwotni pracowali i odpoczywali w przysiadzie. Taki też jest mj cel. Więc myslę , że tylniego przy moich proporcjach i wadach postawy w pełni nie zrobię. Dodatkowo, że musze mocno pochylać się do przodu jak to widać na filmiku.

    Pytanko o pozycję podczas snu? Macie jakieś sposoby by nauczyć się spac na plecach. Zasnąc może bym zasnął jednak podczas snu i tak przekręce się na bok.

  15. #15
    przysiadu pełnego możesz nie być w stanie zrobić - nawet przedniego. Ja przy przednim prawie dotykam udami dolnych czesci łydek - jest naprawdę blisko, ale jednak nie dotykam. Mogę spocząc swobodnie na łydkach, ale kręgosłup jest wtedy prosty w dolnym odcinku - i tak nieźle, że nie podwinięty.

    od czasw pierwotnych trochę się zmieniło, każda rasa ma swoje predyspozycje, plemiona indiańskie, czy afrykańskie duzo czynnosci wykonują w pelnym przysiadzie, ale mozna zauwazyc "podwijanie ogona", co bez obciazenia nie jest raczej grozne

+ Reply to Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts